Venteliste

tilsalg.png
Vil du også gerne have en have...?

Det kan vi godt forstå. For at komme på venteliste skla du være fyldt 18 år og have lyst til at deltage i fællesskabet her under Ringgadebroen.

​

Haveforeningen Aabrinken er en social forening, hvor vi sætter det fælles og nære højt. Her vil vi gerne hinanden og vi løfter sammen i flok. Hvis du søger en have for at få dit eget sted uden social kontakt, så anbefaler vi en anden forening. I Aabrinken forventer vi en grad af social deltagelse.

​

Det koster kr. 150 at blive skrevet op på ventelisten. Derefter 150 kr. årligt.

For at blive skrevet op skal du henvende dig i foreningshuset, der ligger som nr. 39 på havegang 2, i åbningstiden, Medbring kvittering på at du har indbetalt 150 kr. på foreningens konto i Arbejdernes Landsbank.

Reg. 5382 konto: 0243143.

Altså - Indbetal 150 kr. før du henvender dig i foreningshuset, og hav en kvittering på dette er gjort - så bliver du skrevet op, og får dit løbenummer på ventelisten :)

​

Det er kun muligt at blive skrevet op ved personligt fremmøde.

​

Foreningshuset åbningstider planlægges løbende, så hold øje med kalenderen

Da alt vores kontakt til dig foregår via mail, skal du have en mail adresse for at kunne modtage informationerne. Har du ikke selv en har du måske en søn, datter eller sød nabo der vil hjælpe dig.

​

I Aabrinken ejer vi selv jorden og der er derfor i forbindelse med køb af hus hos os, også udgifter til jordandel samt afdragsordning på vores udførte kloakering.

​

Haveforeningen ligger på en gammel losseplads, jorden bærer præg af dette. Når du graver i jorden vil du således kunne finde alt fra gamle briller, potteskår, små medicinflasker, skoslåer, griseknogler og slagger. Mange har deres grønsager i højbede, men bærbuske og frugt træer i den direkte jord. Kvaliteten af jorden og hvad man finder er meget forskellige fra have til have.

​

I 1992 har det daværende Århus amt lavet en miljøredegørelse, den kan du læse her

Der er også foretaget  miljø undersøgelser i forbindelse med kloakeringen. Du kan læse den mere tekniske rapport her

Ventelisten

Ventelisten er sidst revideret April 2023 Du kan se den ved at klikke her

Ventelisten revideres som udgangspunkt kun én gang årligt, du kan således ikke forvente at finde dit navn på den, hvis du er skrevet op i år. Det kan du tilgengæld næste år, kort efter fristen for genindbetaligen. Du modtager en mail, med en frist for genindbetalingen.

​

Når du skriver dig op på ventelisten bliver dit navn tilgængeligt her på siden for alle

Hvornår bliver det mig?

Det er ikke til at sige hvornår du kan købe et hus, det kommer helt an på hvilket slags hus du venter på, nogle gange sælger vi huse til folk der lige er blevet skrevet op, det skyldes at mange af dem der står i toppen af listen venter på et bestemt hus.

Det er ikke helt til at sige hvor mange huse der sælges om året. Nogle år bliver der solgt 10 haver, nogle år kun 3.

Husene tilbydes i kronologisk rækkefølge, du får altså ikke hurtigere et hus ved at kontakte haveforeningen, virke ivrig, tilbyde at passe formandens have, fortælle om dine fortrindelige haveevner, eller vise interesse på andre måder. Det er faktisk bare ekstra arbejde for bestyrelsen at skulle afvise.