Venteliste

tilsalg.png
Vil du også gerne have en have...?

Det kan vi godt forstå. Du kan sagtens komme på venteliste, der er ikke nogle krav for dette andet end at du skal have bopæl i Århus Komune, være fyldt 18 år og have lyst til at deltage i fællesskabet her under Ringgadebroen.

Det koster kr. 150 at blive skrevet op på ventelisten. Derefter 50 kr. årligt. For at blive skrevet op skal du henvende dig i foreningshuset, der ligger som nr. 39 i havegang 2, i åbningstiden med en kvittering på at du har indbetalt 150 kr på foreningens konto i Arbejdernes Landsbank.

Reg. 5382 konto: 0243143.

Altså - Indbetal 150 kr. før du henvender dig i foreningshuset, og hav en kvittering på dette er gjort - så bliver du skrevet op, og får dit løbenummer på ventelisten :)

Det er kun muligt at blive skrevet op ved personligt fremmøde.

Foreningshuset har åbningstider planlægges løbende, så hold øje med kalenderen hjemmesidens forside.

Da alt vores kontakt til dig foregår via mail, skal du have en mail adresse for at kunne modtage informationerne. Har du ikke selv en har du måske en søn, datter eller sød nabo der vil hjælpe dig.

Haveforeningen gemmengår i disse år kloakering. Da vi ejer vores egen grund, er dette en udgift der påhviles medlemmerne. Vi har derfor optaget et lån på kr. 16.000.000

Afdrag på lånet beløber sig for den enkelte haveejer på ca. kr. 4.500 halvårlig, heraf er de kr. 2.034 opsparing, som man får med ved salg. Kloakken afskrives over 100 år og indexreguleres. Disse tal er fra maj 2022.

Haveforeningen ligger på en gammel losseplads, jorden bærer præg af dette. Når du graver i jorden vil du således kunne finde alt fra gamle briller, potteskår, små medicinflasker, skoslåer, grisseknogler og slagger. Mange har deres grønsager i højbede, men bærbuske og frugt træer i den dirkete jord. kvaliteten af jorden og hvad man finder er meget forskellige fra have til have.

I 1992 har det daværende Århus amt lavet en miljøredegørelse, den kan du læse her

Der er også foretaget  miljø undersøgelser i forbindelse med kloakeringen. Du kan læse den mere tekniske rapport her

Ventelisten

Ventelisten er sidst revideret Marts 2022 Du kan se den ved at klikke her.

Ventelisten revideres som udgangspunkt kun én gang årligt, du kan således ikke forvente at finde dit navn på den, hvis du er skrevet op i år. Det kan du tilgengæld næste år, kort efter fristen for genindbetaligen. Du modtager en mail, med en frist for genindbetalingen.

Hvornår bliver det mig?

Det er ikke til at sige hvornår du kan købe et hus, det kommer helt an på hvilket slags hus du venter på, nogle gange sælger vi huse til folk der lige er blevet skrevet op, det skyldes at mange af dem der står i toppen af listen venter på et bestemt hus.

Det er ikke helt til at sige hvor mange huse der sælges om året. Nogle år bliver der solgt 10 haver, nogle år kun 3.

Husene tilbydes i kronologisk rækkefølge, du får altså ikke hurtigere et hus ved at kontakte haveforeningen, virke ivrig, tilbyde at passe formandens have, fortælle om dine fortrindelige haveevner, eller vise interesse på andre måder. Det er faktisk bare ekstra arbejde for bestyrelsen at skulle afvise.