Venteliste

tilsalg.png
Vil du også gerne have en have...?

Det kan vi godt forstå. Du kan sagtens komme på venteliste, der er ikke nogle krav for dette andet end at du skal have bopæl i Århus Komune, være fyldt 18 år og have lyst til at deltage i fællesskabet her under Ringgadebroen.

Det koster kr. 150 årligt at være på listen og for at blive skrevet op skal du henvende dig i foreningshuset, der ligger som nr. 39 i havegang 2, i åbningstiden med en kvittering på at du har indbetalt 150 kr på foreningens konto i Arbejdernes Landsbank.

Reg. 5382 konto: 0243143.

Altså - Indbetal 150 kr. før du henvender dig i foreningshuset, og hav en kvittering på dette er gjort - så bliver du skrevet op, og får dit løbenummer på ventelisten :)

Foreningshuset har åbningstider fra April-September. Åbningstider planlægges løbende, så hold øje med hjemmesidens forside.

Da alt vores kontakt til dig foregår via mail, skal du have en mail adresse for at kunne modtage informationerne. Har du ikke selv en har du måske en søn, datter eller sød nabo der vil hjælpe dig.

Haveforeningen gemmengår i disse år kloakering. Da vi ejer vores egen grund, er dette en udgift der påhviles medlemmerne. Vi har endnu ikke et overblik over beløbet og hvordan vi skal financerer denne udgift.

Ventelisten

Ventelisten er sidst revideret den 9. Februar 2021 Du kan se den ved at klikke her.

Ventelisten revideres som udgangspunkt kun én gang årligt, du kan således ikke forvente at finde dit navn på den, hvis du er skrevet op i år. Det kan du tilgengæld næste år, kort efter fristen for genindbetaligen. Du modtager en mail, med en frist for genindbetalingen.

Hvornår bliver det mig?

Det er ikke til at sige hvornår du kan købe et hus, det kommer helt an på hvilket slags hus du venter på, nogle gange sælger vi huse til folk der lige er blevet skrevet op, det skyldes at mange af dem der står i toppen af listen venter på et bestemt hus.

Det er ikke helt til at sige hvor mange huse der sælges om året. Nogle år bliver der solgt 10 haver, nogle år kun 3.

Husene tilbydes i kronologisk rækkefølge, du får altså ikke hurtigere et hus ved at kontakte haveforeningen, virke ivrig, tilbyde at passe formandens have, fortælle om dine fortrindelige haveevner, eller vise interesse på andre måder. Det er faktisk bare ekstra arbejde for bestyrelsen at skulle afvise.